dijous, de febrer 24, 2011

UN ENIGMA VERS A VERS

Rosa vera,sensa espina
que esbandiu erreu dolço
i la meva alegria
mel rosa pel meu dolor

Cerquem vers a vers,l'identitat d'una dona,nascuda i morta a Barcelona,arraconada per els poders fàctics,però no mal els hi pesi,present i molt present en la nostre historia i la memoria popular.
Quasi han fa vergonya.....es tan facil!!!!!



27/2/2011

El vull i ell em vol
del rossinyol m'enamoro
El vull i ell em vol
jo m'enamoro del rossinyol

Aquest versos,pertanyan al segon acte d'una obra de teatre,estrenada al any 1955,on la vida del nostre enigma es el eix del argument.

El goig d'aquella encantaria vaig pensa que fora eterna
i ara ploro solitàri cada nit dessota el vern.

Es un gran personatge de la nostre historia,però no va ser Reina.

4/3/2011
Cinc carrers,cinc,porten el seu nom...i si un dia tot caminant per Ciutat Vell,la voleu visitar,aneu al Call,i en un raconet,discretament amagadeta sota un rafal protector la trobereu.

Com la flor tè l'abella
que ronda amb son brunzir
tindrà,perquè la festegi
un amor:el rajoli



SI JULIA,TENS RAO

8/3/2011
Ella,va neixer en una Vila rural que encare no era Barcelona.però si hi va morir,en el mateix rovell del ou de la Ciutat del seu temps.
La seva tomba va ser itinerant,l'historia parlar de dos enterraments,però potser van ser tres.
Mimisa florida
Flor d'ametller
Rosa blanca primerenca
Coloma d'eternitat
(Romanç popular)

Efectivament amics,SANTA EULALIA. (La nostre LAIA)
Ofelia:El vers del "rossinyol"forma part d' una Oda a Santa Eulalia,obra del prevere Joan Punti i Colell
10/3/2011
DEU ANYS SENSA RAMON BARNILS.......

6 Comments:

Blogger Ofelia said...

es tracta d'un fet o d'un personatge?

de març 03, 2011 11:08 p. m.  
Blogger Júlia said...

Va ser reina???

de març 04, 2011 9:44 a. m.  
Blogger Ofelia said...

Pot ser Isabel de Villena?

de març 04, 2011 4:31 p. m.  
Blogger Júlia said...

És una santa????

de març 08, 2011 8:32 a. m.  
Blogger Ofelia said...

doncs ja només em queda Santa Eulalia però em despista el rossinyol

de març 08, 2011 3:41 p. m.  
Blogger Júlia said...

Jo també he pensat en Santa Eulàlia...

de març 08, 2011 4:04 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home